Regulamin
Sklepu internetowego LOVEDOM
§ 1
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego LOVEDOM, zwanego dalej Sklepem.
- Sklep prowadzony jest przez BAK Sp. z o.o. z siedzibą 85-079 Bydgoszcz, ul. Tadeusza Kościuszki 53, NIP 5542928540, REGON 361045448 wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000840329.
- Bak Sp. z o. o. za pośrednictwem Sklepu świadczy usługi drogą elektroniczną, tj. usługę prowadzenia konta oraz usługę Newslettera, a także prowadzi sprzedaż towarów.
- Regulamin ma zastosowanie zarówno w przypadku konsumentów jak i w przypadku przedsiębiorców.
- Adres Sklepu: lovedom.pl
- Kontakt ze Sklepem możliwy jest telefonicznie pod numerem 881 099 773 w godzinach od 8:00 do 14:00 oraz pocztą elektroniczną pod adresem strefa@lovedom.pl
§ 2
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;
- Sprzedawca – BAK Sp. z o.o.;
- Konsument – osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą korzystająca ze sklepu w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna oraz inne jednostki organizacyjne korzystające ze sklepu do celów związanych bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą;
- Klient – zarówno Konsument jak i Przedsiębiorca;
- formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;
- rejestracja – czynność faktyczna dokonana przez Klienta, w wyniku której utworzone zostaje konto Klienta;
- konto – wyodrębniony panel indywidualny, dla każdego klienta, zawierający dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie;
- koszyk – zakładka na stronie internetowej Sklepu, na której umieszczane są zamówienia Klienta;
- formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie zamówienia;
- zamówienie – oświadczenie Klienta składane za pomocą formularza zamówienia mające na celu zawarcie ze Sprzedawcą umowy sprzedaży określonych produktów;
- produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;
- umowa sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zamówionego przez Klienta zawarta pomiędzy Klientem i Sklepem, a także odpowiednio umowa o świadczenie usług i umowa o dzieło;
- dostawa – czynność faktyczna polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę zamówionego produktu;
- dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 3
Warunki techniczne
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- połączenie z siecią Internet,
- przeglądarka internetowa.
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie oraz w celu korzystania z usług dostępnych w Sklepie konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
- Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze strony internetowej Sklepu, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie strony internetowej Sklepu na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów i w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Jednakże wyłączenie „cookies” może spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej Sklepu.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, a także naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega, że korzystanie ze Sklepu może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Klientom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.
§ 4
Ogólne zasady funkcjonowania Sklepu
- Przeglądanie oferty Sklepu nie wymaga podejmowania żadnych szczególnych działań, w szczególności nie wymaga ani rejestracji ani posiadania konta.
- Zamówienie produktu przez Klienta możliwe jest zarówno poprzez założone przez Klienta konto, jak i bez posiadania konta.
- Złożenie zamówienia możliwe jest wyłącznie po zaakceptowaniu przez Klienta niniejszego Regulaminu, w tym postanowień dotyczących ochrony danych osobowych.
- W wypadku, gdy Klient zmienił swoje dane wskazane Sprzedawcy, w szczególności adres e – mail lub adres korespondencyjny i nie poinformował o tym fakcie Sprzedawcy, wszelka komunikacja lub korespondencja będzie kierowana do Klienta zgodnie z danymi zgłoszonymi przez Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto zawierającymi należne podatki, w tym w szczególności podatek od towarów i usług (podatek VAT) w wysokości określonej przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
- W przypadku, gdy charakter przedmiotu umowy nie pozwala na wcześniejsze obliczenie wysokości ceny, przy opisie produktu w Sklepie wskazane zostaną warunki ustalenia ceny.
- Na ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za produkt oraz koszt dostawy.
- Koszt dostawy jest ustalany indywidualnie dla każdego zamówienia i zależy od wielkości i wagi produktów, a także sposobu wysyłki.
- Koszty kontaktowania się przez Klienta ze Sprzedawcą za pomocą środków porozumiewania się na odległość ponosi Klient.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
§ 5
Zakładanie konta
- Dla Klienta założenie i korzystanie z konta w Sklepie jest bezpłatne. Klient w każdej chwili może zlikwidować swoje konto.
- Jedna osoba może posiadać tylko jedno konto w Sklepie.
- W celu założenia i korzystania z konta Klient winien wypełnić formularz rejestracji.
- Wypełniając formularz rejestracji Klient zobowiązany jest podać informacje niezbędne do składania przez niego zamówień oraz korzystania przez niego z konta.
- Logowanie na konto odbywa się na stronie internetowej sklepu po podaniu loginu i hasła, ustanowionych w formularzu rejestracji, lub poprzez dane do logowania na Facebook lub Gmail.
- Hasło i login są poufne i nie powinny być udostępniane osobom trzecim.
- Konto umożliwia podgląd zamówień będących w trakcie realizacji oraz dostarczonych Klientowi, a także korzystanie z innych opcji oferowanych przez Sprzedawcę.
§ 6
Metody dostawy i płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod zapłaty za produkt:
- przelew bankowy,
- Przelewy 24,
- płatność kartą,
- PayPo,
- Sprzedawca zastrzega prawo do ograniczenia poszczególnych metod płatności dla poszczególnych produktów oraz do wskazania innej metody płatności. Informacje o akceptowanych sposobach płatności oraz ograniczeniach dotyczących dostawy odbiegających od zasad określonych w Regulaminie Sprzedawca zobowiązany jest wskazać w sposób wyraźny najpóźniej z chwilą rozpoczęcia składania zamówienia.
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego produktu:
- przesyłka pocztowa,
- przesyłka kurierska,
- odbiór w wybranym paczkomacie,
- odbiór osobisty w siedzibie Sklepu, ul. Tadeusza Kościuszki 53, Bydgoszcz.
§ 7
Promocje, wyprzedaże, bony rabatowe
- Sprzedawca może organizować promocje i wyprzedaże na warunkach przez siebie ustalonych.
- Bon rabatowy jest to uprawnienie do uzyskania opustu przy zakupie w Sklepie.
- Bony rabatowe mogą być przyznawane przez Sprzedającego poszczególnym Klientom indywidualnie.
- Klient nie może przenosić prawa do bonów rabatowych na osoby trzecie.
- Przyznając Klientowi bon rabatowy Sprzedawca wskazuje kwotę lub procent opustu oraz czas na wykorzystanie.
- Przedłużenie ważności bonu rabatowego nie jest możliwe.
- Bony rabatowe nie mogą być wykorzystane na pokrycie kosztów przesyłki, ani montażu, nie podlegają też wymianie na ekwiwalent pieniężny.
- Bony mogą być ograniczone do wybranych produktów. Nie można ich wówczas przenosić na inne produkty.
- Klient może wykorzystać jeden bon wyłącznie w ramach jednego zamówienia.
- Jeżeli wartość zakupionego produktu jest niższa niż wartość bonu rabatowego, Klientowi nie przysługuje prawo do otrzymania różnicy w formie gotówkowej a nadwyżka ponad wartość produktu ulega umorzeniu.
- Jeżeli wartość zakupionych produktów jest wyższa niż wartość bonu rabatowego Klient zobowiązany jest dopłacić różnicę.
- W przypadku odstąpienia z jakichkolwiek przyczyn przez Klienta, w tym również Konsumenta, od zakupu produktu dokonanego z użyciem bonu rabatowego, Klient otrzymuje zwrot rzeczywiście zapłaconej kwoty oraz bon rabatowy o wartości odpowiadającej bonowi wykorzystanemu do zakupu.
- Sprzedawca ma prawo ustalenia szczegółowych warunków przyznawania i wykorzystania bonów rabatowych z tym, że przyznając bon rabatowy zobowiązany jest powiadomić Klienta o tych warunkach szczegółowych.
- Sprzedawca może stosować wszelkie inne metody zachęcania do korzystania ze Sklepu.
§ 8
Karta podarunkowa
- Karta podarunkowa, zwana dalej Kartą, to certyfikat wydany na okaziciela uprawniający do zapłaty nim do kwoty w nim określonej, za produkt zakupiony w Sklepie.
- Karta nabywana jest w drodze umowy sprzedaży, na zasadach analogicznych do obowiązujących przy umowach sprzedaży produktów.
- Wartość Karty, którą może nabyć Klient to 100 zł, 200 zł, 300 zł, 500 zł i 1 000,00 zł. Wyboru kwoty dokonuje Klient w czasie zamawiania Karty.
- Karta może być albo w formie dokumentu PDF przesłanego pocztą elektroniczną albo w formie papierowej przesłanej pocztą tradycyjną. Wyboru dokonuje Klient w czasie zamawiania Karty.
- Karta składa się z części graficznej oraz części tekstowej.
- Część graficzna Karty obejmuje trzy z góry ustalone wersje, z których Klient w czasie zamawiania wybiera jedną.
- Część tekstowa Karty jest pustym polem do samodzielnego wpisania tekstu przez Klienta. Sklep zastrzega sobie prawo własnych treści na Karcie.
- Płatności Kartą dokonuje się z wykorzystaniem kodu znajdującego się na Karcie.
- Kartą zapłacić można wyłącznie za produkt.
- Podczas jednego zakupu wykorzystać można wyłącznie jedną kartę.
- Kartę wykorzystywać można wielokrotnie do chwili, kiedy wartość zakupionych produktów nie przekroczy wartości Karty.
- W przypadku, gdy wartość Karty jest niższa niż cena zamawianego produktu, konieczna jest dopłata na zasadach określonych w § 6 pkt 1 i 2.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktu opłaconego Kartą, saldo Karty użytej do zapłaty zostanie podwyższone o kwotę zwracanego towaru bez możliwości przekazania gotówki. Jeżeli zapłata za produkt nastąpiła tylko częściowo Kartą, saldo karty podlega podwyższeniu o tę część a reszta ceny zostaje zwrócona w formie pieniężnej. Postanowienie to dotyczy odstąpienie od umowy na jakiejkolwiek podstawie.
- W przypadku Konsumenta zastosowanie mają odpowiednio postanowienia § 12 z tym, że odstąpienie od umowy sprzedaży może dotyczyć wyłącznie niewykorzystanej wartości Karty.
- Karta nie podlega wymianie na gotówkę w całości lub w części.
- Karta ważna jest przez okres 12 miesięcy od daty zakupu. Po tym terminie Karta traci ważność a niewykorzystanie środki nie podlegają zwrotowi.
§ 9
Zasady składania zamówień
- Zamówienie można składać zarówno z wykorzystaniem konta założonego w Sklepie po zalogowaniu się na nie, jak i bez rejestracji i tworzenia konta.
- Po wyborze produktu należy umieścić go w koszyku, a następnie postępować zgodnie z pojawiającymi się wskazówkami i wymogami umożliwiającymi realizację zamówienia.
- Osoba nieposiadająca konta zobowiązana jest podać dane umożliwiające realizację jej zamówienia.
- Do chwili naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” Klient może samodzielnie korygować wprowadzone dane w panelu „koszyk”. Po naciśnięciu przycisku „Zamawiam i płacę” skorygowanie złożonego zamówienia wymaga kontaktu telefonicznego lub pocztą elektroniczną ze Sprzedawcą.
- Przesyłając zamówienie poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”, Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży.
- W przypadku zamówień o znacznej wartości Sprzedawca może skontaktować się z Klientem w celu potwierdzenia zamówienia.
- Opisy produktów, ceny oraz wszelkie inne informacje umieszczone w Sklepie nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do składania ofert nabycia produktów przez Klienta.
§ 10
Zawarcie umowy sprzedaży
- Po złożeniu zamówienia Sprzedawca pocztą elektroniczną wysłaną na adres wskazany przez Klienta potwierdza złożenie zamówienia, wskazując wszystkie istotne elementy zamówienia.
- Z zastrzeżeniem § 10 pkt 3 umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia, o którym mowa w § 10 pkt 1.
- W przypadku produktów na indywidualne zamówienie umowa zostaje zawarta z chwilą wysłania przez Sprzedawcę pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Klienta odrębnej informacji o dostępności produktu, jego skompletowaniu i terminie dostawy.
- Zawarcie umowy następuje wyłącznie w języku polskim.
§ 11
Dostawa
- Dostawy są realizowane wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej, na wskazany przez Klienta adres.
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Klientowi zamówiony produkt niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia złożenia zamówienia przez Klienta chyba, że strony uzgodnią inaczej.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostarczenia jest dostarczenie ostatniego produktu.
- W przypadku nieodebrania produktów przez Klienta, Sprzedawca wezwie Klienta do wykonania zawartej umowy sprzedaży i odbioru zakupionych produktów w wyznaczonym terminie. W przypadku ponownego nieodebrania zamówionych produktów w dodatkowo wyznaczonym terminie, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży tych produktów. W takiej sytuacji Sprzedawca może dochodzić od Klienta zwrotu kosztów przesyłki oraz naprawienia innych szkód poniesionych przez Sprzedawcę.
- Z zastrzeżeniem § 11 pkt 6. z chwilą odbioru przesyłki przez Klienta przechodzi na niego ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu.
- W przypadku, gdy Klient zdecydował o skorzystaniu z przewoźnika, na wybór którego Sprzedawca nie miał wpływu, przejście niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktów następuje z chwilą wydania towaru przewoźnikowi wybranemu przez Klienta.
§ 12
Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktu bez konieczności podawania przyczyn w terminie 14 dni od daty odbioru. Po tym terminie prawo do odstąpienia od umowy wygasa.
- Odstąpienie od umowy następuje poprzez złożenie przez Konsumenta na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 pkt 2 lub § 1 pkt 6 oświadczenia o odstąpieniu od umowy z wykorzystaniem poczty tradycyjnej lub poczty elektronicznej z adresu e-mail wskazanego Sprzedawcy przez Klienta.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Konsumenta o jego otrzymaniu.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić produkt na adres Sprzedawcy. Dla zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
- Do przesyłki zwrotnej produktu dołączona powinna zostać informacja zawierająca dane niezbędne do zidentyfikowania zamówienia oraz Konsumenta.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu należności zapłaconej za produkt przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przy zakupie, w terminie 14 dni od dnia poinformowania go o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku dokonania płatności za pobraniem przy odbiorze produktu oraz płatności gotówką przy odbiorze w siedzibie sklepu Klient winien wskazać rachunek bankowy lub inny sposób umożliwiający dokonanie zwrotu. W przypadku niewskazania sposobu, zwrot nastąpi przekazem pocztowym na wskazany adres na koszt Konsumenta.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Koszty bezpośrednie zwrotu ponosi Konsument.
- Konsument ponosi odpowiedzialność tylko za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- zawartej w drodze aukcji publicznej,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 13
Reklamacje
- Sprzedawca zapewnia dostawę produktów pozbawionych wad fizycznych i prawnych i ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi w zakresie określonym przepisach art. 556 i następne Kodeksu cywilnego.
- W przypadku Klientów będących Przedsiębiorcami okres rękojmi trwa rok, natomiast w przypadku Klientów będących Konsumentami okres rękojmi trwa dwa lata.
- Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego produktu z umową.
- Wada prawna ma miejsce wówczas, gdy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa.
- Reklamację należy zgłosić na adres Sprzedawcy wskazany w § 1 pkt 2 lub § 1 pkt 6 pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną z adresu e-mail wskazanego Sprzedawcy przez Klienta.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację zgłaszającego oraz identyfikację zawartej umowy, a także zwięzły opis wady, okoliczności i datę jej wystąpienia oraz żądanie Klienta związaną z wadą produktu.
- Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji Sprzedawca zobowiązany jest zając stanowisko, czy reklamację uznaje chyba, że z przyczyn niezależnych od Sprzedawcę dotrzymanie terminu nie jest możliwe a Sprzedawca powiadomił o tym Klienta wskazując termin rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli Klientem jest Konsument brak zajęcia stanowiska w terminie 14 dni oznacza uznanie reklamacji przez Sprzedawcę.
- W przypadku zgłoszenia reklamacyjnego uniemożliwiającego ustalenie Klienta i transakcji termin 14 dni liczy się od chwili uzupełnienia danych.
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail lub adres korespondencyjny, według dyspozycji Klienta wskazanej w reklamacji.
- Uznając reklamację Sprzedawca wskazuje sposób, w jaki uwzględnione zostaną uprawnienia Klienta.
- Odmowa uznania reklamacji wymaga uzasadnienia.
- W przypadku jeżeli na skutek reklamacji następuje zwrot produktu, Klient zobowiązany jest wysłać produkt na adres Sprzedawcy wraz z dołączoną informacją zawierającą dane niezbędne do zidentyfikowania zamówienia oraz Klienta. Zwrot następuje na koszt Sprzedawcy.
- W przypadku jeżeli na skutek reklamacji następuje zwrot ceny lub jej części Sprzedawca dokonuje zwrotu przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez użyte przy zakupie. W przypadku płatności dokonanej za pobraniem przy odbiorze produktu oraz płatności gotówką przy odbiorze w siedzibie sklepu Klient winien wskazać rachunek bankowy lub inny sposób umożliwiający dokonanie zwrotu. W przypadku niewskazania sposobu zwrot nastąpi przekazem pocztowym na wskazany adres na koszt Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
§ 14
Gwarancja
- Na produkt może zostać udzielona gwarancja.
- Udzielenie gwarancji polega na złożeniu Klientowi oświadczenia gwarancyjnego.
- Warunki gwarancji określa treść oświadczenia gwarancyjnego.
- Udzielającym gwarancji może być podmiot inny niż Sprzedawca.
§ 15
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowych praw autorskich, praw własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony Internetowej, a także do wzorców, formularzy, logotypów, kompozycji, układów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu są zastrzeżone, a korzystanie z nich może następować wyłącznie na użytek osobisty chyba, że istnieje wyraźna zgoda Sprzedawcy na inne wykorzystanie.
- Z chwilą umieszczenia przez Klienta w serwisie Sprzedawcy jakiekolwiek treści, materiału ilustracyjnego, zdjęć, kompozycji i innych praw własności intelektualnej Klient udziela Sprzedawcy nieodpłatnej i nieograniczonej w czasie i miejscu licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie umieszczanych treści, w całości lub we fragmentach. Prawo to obejmuje także uprawnienie do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją umowy o świadczenie usług na polach eksploatacji wskazanych powyżej, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści umieszczane w serwisie Sprzedawcy. Zabronione jest umieszczanie w serwisie treści o charakterze bezprawnym oraz treści naruszających prawa osób trzecich.
§ 16
Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych klienta jest Sprzedawca.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, z tym, że niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tej umowy.
- Przetwarzanie danych osobowych Klienta w celu wykonania umowy sprzedaży nie wymaga zgody Klienta.
- Przetwarzanie danych Klienta w celach innych niż związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności w celu utworzenia i utrzymania konta, dla celów marketingowych, wymaga zgody klienta. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- W przypadku wymaganej zgody Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych Administrator zobowiązany jest przekazać Klientowi informację:
- swoją firmę i dane kontaktowe,
- cele przetwarzania danych osobowych, oraz podstawę prawną przetwarzania,
- jeżeli przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią – prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora lub przez stronę trzecią,
- o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców, jeżeli istnieją,
- gdy ma to zastosowanie – informacje o zamiarze przekazania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej oraz o stwierdzeniu lub braku stwierdzenia przez Komisję odpowiedniego stopnia ochrony lub w przypadku przekazania, o którym mowa w art. 46, art. 47 lub art. 49 ust. 1 akapit drugi rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), wzmiankę o odpowiednich lub właściwych zabezpieczeniach oraz o możliwościach uzyskania kopii danych lub o miejscu udostępnienia danych,
- okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu,
- informacje o prawie do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania, uzupełnienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub o prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawie do przenoszenia danych,
- informacje o prawie do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
- informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- informację, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych,
- Jeżeli Administrator zamierza przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim przetwarzaniem zobowiązany jest poinformować osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzielić jej wszelkich innych stosownych informacji.
- Jeżeli przetwarzanie danych wymaga zgody Klienta, nastąpić może dopiero po potwierdzeniu przez niego otrzymania informacji, o których mowa w § 16 pkt 5.
§ 17
Możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów
- Sprzedawca nie korzysta z pozasądowego rozwiązywania sporów, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016r., o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń na zasadach dostępnych w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów, którymi mogą być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 18
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
- zmiana przepisów prawa,
- konieczności dostosowania działalności do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z decyzji właściwego organu administracji publicznej lub orzeczenia sądowego znajdującego,
- zmiana sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi ,
- zmiana zakresu lub zasad świadczenia przez Sprzedawcę usług świadczonych drogą elektroniczną, do których stosują się postanowienia Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem,
- połączenie, podział albo przekształcenie Sprzedawcy lub zmiana innych danych identyfikacyjnych Sprzedawcy określonych w Regulaminie.
- O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klientów z odpowiednim wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.